Dacia Duster prve generacije podigao je veliku „prašinu“ pojavom na tržištu 2010. godine, a prodana je u preko 1,1 milijun primjeraka pod brandom Dacia i skoro isto toliko pod brandom Renault. Dokaz je to da je Duster globalni automobil koji se prodaje na skoro svim kontinentima u preko 44 zemlje.
Sama najava nove generacije rumunjske uspješnice zaintresirala je javnost poput nekih daleko skupljih automobila. Do službene promocije na salonu u Frankfurtu željno se iščekivala svaka nova informacija. Nakon objave prvih fotografija, naročito onih koji interijera, prvi dojmovi su bili više nego pozitivni.
Drugu generaciu Dustra možemo okarakterizirati frazom: „izvana evolucija, a iznutra revolucija“. Što se tiče vanjskog dizajna tu nema velikih promjena. U Daciji su se vodili time da sve dobro ne treba mjenjati. Barem ne previše. Duster je ostao prepoznatljivih linija uz nekoliko vrlo efektnih detalja kao što su LED dnevna svjetla sa trendovskim svjetlosnim potpisom, te potpuno novi stražnji svjetlostni elementi. Potpun dojam u najskupljem paketu opreme Prestige daju i 17'' inčni aluminisjki naplatci atraktivnog dizajna. Važno je napomenuti i da je donji dio vjetrobranskog stakla 100 mm povučen prema naprijed čime se dobila dodatna prostranost u kabini te bolja aerodinamika. Vanjske dimenzije su ostale iste. Povišena linija bočnih stakala odaje dojam sigurnosti i snage.
Otvaranjem vozačkih vrata dolazi se do, ranije spomenutih, revolucionarnih promjena. Napredak u kvaliteti i završnoj obradi se osjeti odmah na prvu. Unutra je sve novo i sve je na svome mjestu. Dobro skoro sve. Ne sviđa nam se pozicija prekidača za električno namještanje vanjskih ogledala, a i sama ručica je, u odnosu na sve ostalo, previše zastarijela. Da podsjetimo, viđali smo je na Renaultu Megane II. generacije. Pored nje je smješten osvjetljeni prekidač za uključivanje i isključivanje upozorenja na mrtvi kut (serijski u paketu Prestige) koja noću pravi odbljesak na bočnom staklu.
Sjedala su vrlo dobra i daju dovoljno bočnog oslonca za držanje tijela u dinamičnijoj vožnji cestom i izvan nje. Potpuno novi upravljač je lijepo dizajniran i vrlo ugodno leži u ruci. Za pohvalu je i to što je prekidač svirene na svome mjestu. Komande putnog računala (serijski u svim paketima opreme) su sada na upravljaču. Zamjerka je što komande na upravljaču nisu osvjetljene pa će tražiti kraći period prilagođavanja.
Središnji greben je blago okrenut vozaču, a na njemu se nalazi Multimedijski sistem, komande ventilacije. Zanimljivo je istaknuti da je automatski klima uređaj serijski dostupan u top opremljenoj verziji Prestige. Grafika primarnih pokazatelja ispred vozača je lijepa, pregledna i vrlo čitljiva. Za pohvalu je povratak grafičkog prikaza temeperature rashladne tekućine. Sada je on jedan od informacija putnog računala i mišljenja smo da je ovo odlično riješenje. Puno bolje od potpunog ukidanja ovog vrlo važnog indikatora. Jest da on 99,99% ne treba ali neka ga. Da bude od koristi samo jednom prigodom ispunio je svoju svrhu, a i iz iskustva znamo da velika većina vozača nije zadovoljna ukidanjem ovog prikaza. Plastični materijali interijera su znatno kvalitetniji. I dalje su nešto tvrđi na dodir ali vizualno nemate potrebu kucnut ih. Nove vlasnike Dustera će razveseliti i puno bolja zvučna izolacija. Prema tvrdnjama proizvođača radi se o čak 50% boljoj zvučnoj izolaciji. Ovakvi rezultati su se postigli postavljanem 0,35 mm debljih prednjih stakala i potpunom izolacijom dijela između motora i putničkog prostora. Buka motora i kotrljanja smanjeni su zahvaljujući krućem prednjem kraju.
Vožnja novog Dustera je puno odobnija, ugodnija i lakša. Prvenstveno zbog novog električnog servo-upravljača koji zahtjeva manje snage za okretanje upravljača. Testni primjerak je imao automatski EDC mjenjač sa dvije spojke koji je odlično riješenje za vožnju gradom, a i daljnja putovanja. Mjenjač glatko i učinkovito mjenja stupnjave prijenosa pa nema potrebe za posezanjem za ručnom izmjenom brzina.
Pod poklopcem motora je dobro znani dizelski agregat (1.5 dCi) od 110 KS. I u prvoj generaciji Dustera ovo je bila prava mjer za ovo vozilo, a držimo da to isto vrijedi i za drugu generaciju. Okretni moment od 260 Nm je dostupan već od 1.750 okretaja što je vrlo važno u terenskoj vožnji. U novom Dusteru, uz ovaj motor, dizelske boje „brani“ i isti motor u verziji s 90 KS dostupan isključivo s prednjim pogonom.
Što se tiče dizelskih motora u novom Dusteru su dostupn i dva benzinca. Atmosferski 1.6 SCe (115 KS) i turbo 1.2 TCe od 125 KS. Oba motora umjesto pogonskog remenja imaju lanac što pojeftinjuje njihovo održavanje.
Na kraju cijena. Cijena je opet dobitna kombinacija za Dustera! Nije se previše mjenjala, a ostvaren je bitan napredak u kvaliteti i serijskoj te opcijskoj opremi.
Osnovni Duster (1.6 SCe 115 KS – Essential) starta od 23.400 KM. Napominjemo da sada i osnovni Duster ima kompletnu sigurnostnu opremu, a tu si i klima uređaj, daljinsko centralno zaključavanje, el. pokretana prednja stakla,...
Najpoželjnija verzija će zasigurno biti 1.5 dCi 110 4x4 Prestige i ona do registracije stoji vrlo korektnih 32.900 KM. Zanimljivo je da ovo nije najskuplja verzija Dustera.
Dodaci na vozilu:
TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
MOTOR: 4-cilindarski turbo dizel obujma 1461 ccm, snaga: 81 kW/110 KS pri 4.000/min, okretni moment: 260 Nm pri 1.750 o/min; DIMENZIJE: dužina 434, širina 180, visina 169 cm, osovinski razmak: 267 cm, prtljažnik: 445/1.478 litara, masa/nosivost: 1.395/550kg; PERFORMANSE: Ubrzanje: 0-100 km/h 11,9 s, najveća brzina 171 km/h; POTROŠNJA: test 6,1 , grad 4,4 otvoreno 4,5 kombinirano 4,5 l/100 km